Day 9 ~ Day 11 - pathway - Unity Essentials - 3D Essentials
Unity Essentials - Editor Essentials 읽어보면서 정리한 거
https://learn.unity.com/pathway/unity-essentials?version=6
Unity Essentials 의 두 번째 과정: 3D Essentials
< Add funitures to the kid's room >
4. Drag the bedroom prefab into the scene
... use your Frame, Orbit, Zoom skills to get a good view of the empty room:
다른 거 하다 왔더니, 기억이 하나도 안나...
다시 정리하면,
F 키를 사용
Orbit 을 Alt (macOS: Option) 와 left-click and drag 사용
Zoom 을 scroll wheel 사용
5. Position the bedroom ah the origin
정확한 배치를 위해서... X = 0, Y = 0, Z = 0
< Make a bouncy ball >
... Scale 관련해서..
In Unity, scale is relative to real-world measurements, where 1 unit typically equals 1 meter.
Ball 추가하는 내용이 있는데, 처음에는 1, 1, 1 이기 때문에 너무 크니 25 cm 로 바꾸라고 한 거
< Add a Collider to the ramp >
이번 장에 새겨 둘 말
... a collider compoent, which is essential for physical interactions in Unity
< Add a block and reset its Transform >
이번 장에 새겨 둘 말
In the Inspector window, ... Transform component and select Reset to reset ... the origin (0, 0, 0)
< Reduce the weight in prefab editing mode >
이번 장에 새겨 둘 말
the Rigidbody component sets an object's mass to 1.0 kilogram (kg)
< Align the camera with the perfect view >
이번 장에 새겨 둘 말
Flythrough mode (WASD + right-click) - Q and E to go up and down
View 시점을 이동하고 Camera 를 선택하고, Ctrl + Shift + F 로 현재 View 와 Camera GameObject 를 정렬
실습 따라해보고 연습 문제 풀면 (최소 4/5) 경험치도 얻음 -_-
다음은 Audio Essentials...


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