Day 9 ~ Day 11 - pathway - Unity Essentials - 3D Essentials

  Unity Essentials - Editor Essentials 읽어보면서 정리한 거

https://learn.unity.com/pathway/unity-essentials?version=6


Unity Essentials 의 두 번째 과정: 3D Essentials


< Add funitures to the kid's room >

4. Drag the bedroom prefab into the scene


... use your Frame, Orbit, Zoom skills to get a good view of the empty room:

다른 거 하다 왔더니, 기억이 하나도 안나...

다시 정리하면,

F 키를 사용

Orbit Alt (macOS: Option) 와 left-click and drag 사용

Zoom 을 scroll wheel 사용


5. Position the bedroom ah the origin


정확한 배치를 위해서... X = 0, Y = 0, Z = 0


< Make a bouncy ball >


... Scale 관련해서..

In Unity, scale is relative to real-world measurements, where 1 unit typically equals 1 meter.



Ball 추가하는 내용이 있는데, 처음에는 1, 1, 1 이기 때문에 너무 크니 25 cm 로 바꾸라고 한 거


< Add a Collider to the ramp >

이번 장에 새겨 둘 말

... a collider compoent, which is essential for physical interactions in Unity


< Add a block and reset its Transform >

이번 장에 새겨 둘 말

In the Inspector window, ... Transform component and select Reset to reset ... the origin (0, 0, 0)


< Reduce the weight in prefab editing mode >

이번 장에 새겨 둘 말

the Rigidbody component sets an object's mass to 1.0 kilogram (kg)


< Align the camera with the perfect view >

이번 장에 새겨 둘 말

Flythrough mode (WASD + right-click) - Q and E to go up and down

View 시점을 이동하고 Camera 를 선택하고, Ctrl + Shift + F 로 현재 View 와 Camera GameObject 를 정렬


실습 따라해보고 연습 문제 풀면 (최소 4/5) 경험치도 얻음 -_-


다음은 Audio Essentials...

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